Walhalla
Walhalla (inaczej III sezon) została wprowadzona do gry 27 lutego 2020 roku. Składa się z 32 prowincji po 10 etapów. Za przejście etapów mapy po raz pierwszy otrzymujemy Monety Walhalli. 3 na poziomie normalnym i 5 na poziomie trudnym. Poziom trudny staje się dostępny dopiero po przejściu całej prowincji na poziomie normalnym. Twórcy zdecydowali, że podczas każdego Wezwania Walhalli będą odsłaniać zaledwie po 3 prowincje.
Skały runiczne
Podczas każdej bitwy, na planszy obok standardowych klocków towarzyszą nam skały runiczne. Są to specjalne klocki, których nie można przesuwać. Każda ze skał runicznych reprezentuje jeden z 5 żywiołów: lód, natura, mrok, ogień, światłość. Połączenie klocków klasycznych ze skałą runiczną powoduje różne efekty:
Bohaterowie Walhalli
LEGENDARNI
EPICCY
- Mgła, Brynhild, Mireweave, Stonecleave, Sumle, Almur, Shadereave, Jott, Gullinbursti, Fura
RZADCY
Królestwa Walhalli
Krainy wzmacniają swoich bohaterów w specyficzny sposób. Im więcej członków danego królestwa znajduje się w drużynie, tym mocniejszy jego efekt. W przeciwieństwie do efektów rodzin, które z „automatu” dawały określone bonusy (wystarczyło wystawić odpowiednią ilość bohaterów z tej samej rodziny) tutaj dodatkowo musi zostać spełniony jakiś warunek np. śmierć bohatera, niski poziom zdrowia. Szczegóły w tabeli:
Królestwo | Członkowie | Działanie |
Alfheim | Ratatoskr, Kvasir, Grevle | Wszyscy sojusznicy zostają uleczeni o 2/4/7% gdy zdrowie bohatera Alfheimu osiągnie niski poziom. |
Asgard | Heimdall, Agnes, Gullinbursti | Kiedy bohater Asgardu umiera, wszyscy sojusznicy otrzymują 10/15/20% many. |
Helheim | Tyr, Stonecleave, Shadereave | Zadaje wszystkim wrogom 25/50/100% obrażeń po śmierci bohatera Helheimu. |
Jotunheim | Nordri, Jott | Po śmierci bohatera Jotunheimu wszyscy sojusznicy zyskują pomocnika Lodowego Giganta, z 6/10/14% PŻ i 10/12/16% ataku przejętymi od bohatera. |
Midgard | Mgła, Brynhild, Sif, Bjorn | Wszyscy sojusznicy otrzymują 5/10/15% do ataku gdy sojusznik z Midgardu ma niski poziom zdrowia. Efekt nie może być odwołany czarami. |
Muspelheim | Sumle, Baldur, Sudri | Wszyscy wrogowie otrzymują 22/37/64 obrażeń od poparzenia gdy sojusznik z Muspelheimu ma niski poziom zdrowia. Efekt nie może być odwołany czarami. |
Nilfheim | Ei-Dunn, Fenrir, By-Ulf, An-Windr | Wszyscy wrogowie mają -5/-10/-15% precyzji gdy bohater z Nilfheimu ma niski poziom zdrowia. Obniżenie precyzji dotyczy także ofensywnych umiejętności specjalnych. |
Svartalfheim | Alfrike, Almur, Jarvur, Fura | Wszyscy wrogowie otrzymują 22/37/64 obrażeń od zatrucia gdy sojusznik z Svartalfheimu ma niski poziom zdrowia. Efekt nie może być odwołany czarami. |
Vanaheim | Mireweave, Freya, Norny | Po śmierci bohatera Vanaheimu mana wszystkich wrogów spada o 5/10/15%. |
Monety Walhalli
Monety Walhalli to swego rodzaju odpowiednik Monet Atlantydy, znanych nam z Sezonu II. Monet Wallhalli używa się do Wezwania Walhalli. 100 sztuk to jedno przywołanie bohatera. Można je zdobyć za przejście etapów Sezonu III po raz pierwszy. 3 monety na poziomie normalnym i 5 monet na poziomie trudnym. Aby odblokować trudny poziom należy ukończyć całą prowincję na poziomie normalnym. Monety można też zdobyć pokonując pojawiające się losowo Gnomy z Midgardu (patrz niżej). W odróżnieniu od Atlantydy, poziom trudny trzeba pokonywać w chronologicznej kolejności od 1 do 10. Na ten moment to jedyny sposób na zdobycie monet, może w przyszłości pojawi się coś na wzór konika morskiego z orichalcum albo twórcy dołożą Monety Walhalli jako nagrody do skrzynek.
Wieczna Walhalla & Gnomy z Midgardu
Wraz z końcem III Sezonu, gdy odblokowano wszystkie prowincje, zadebiutowała Wieczna Walhalla. To swego rodzaju odpowiednik dla Zewu Atlantydy, jednak różni się w kilku aspektach. Koszt energii jest zredukowany o 3 dla każdego etapu. Podczas Wiecznej Walhalli (tylko na czas trwania tego wydarzenia) na mapie sezonu III możemy napotkać Gnomy z Midgardu. Są one odpowiednikiem koników morskich z orichalcum (Zew Atlantydy), jednak ich działanie jest nieco inne. Gnomy mogą upuścić specjalny loot w postaci: monet walhalli, emblematów, paczek żywności, żelaza, czy rzadkich składników np. samorodek z orichalcum, smocza kość. Niestety ilość gnomów jest limitowana. 20 dziennie – tyle wynosi limit gnomów. Plusem jest fakt, że dzienna liczba gnomów kumuluje się, tak więc jeżeli pierwszego dnia spotkamy ich np. 10, to drugiego dnia możemy spotkać 30. Łącznie – podczas trzydniowego eventu – 3*20=60. W każdym momencie, podczas trwania wydarzenia możemy sprawdzić, czy nie przekroczyliśmy dziennej liczby gnomów. Aby to zrobić, trzeba włączyć mapę III Sezonu i nacisnąć przycisk Wieczna Walhalla. Na samym dole okienka będzie informacja, czy możemy jeszcze spotkać gnomy z Midgardu.
Wezwanie Walhalli
Wezwanie Walhalli jest dostępne zawsze w ostatni czwartek miesiąca. Daty można śledzić w kalendarzu wydarzeń lub na infografikach miesięcznych publikowanych na stronie. Szanse na wylosowanie bohaterów podczas tego wezwania przedstawiają się następująco:
Klasyczni bohaterowie Sezonu I:
- Rzadki bohater klasyczny: 19,6%
- Epicki bohater klasyczny: 11,9%
- Legendarny bohater klasyczny: 0,9%
Bohaterowie Sezonu III
- Rzadki bohater III Sezonu: 51.4%
- Epicki bohater III Sezonu: 14.6%
- Legendarny bohater III Sezonu: 1.3% (niewyróżniony)
Bohater wyróżniony
- Legendarny wyróżniony bohater: 0.3%
Losowanie bonusowe (bohater miesiąca)
- Legendarny bohater miesiąca 1.3%
Oferty Walhalli
Na czas trwania wydarzenia dostępne są specjalne, okazyjne oferty. Każdego dnia dodawana jest kolejna oferta specjalna. Nie ma potrzeby kupna oferty w danym dniu, ponieważ oferty z poprzednich dni są aktywne przez cały okres trwania Walhalli.
walhalla ciekawy sposób prowadzenia rozgrywki / walki, uważam za dobry pomysł, zawsze to coś nowego.
Wezwanie Walhalli – losowania bohaterów jak w przypadku innych wydarzeń, bez większych niespodzianek, 15 losowań (2 x 4* z wydarzenia – Mgła i Sumle), 7 x 3* z wydarzenia (Ei-dum, 3x Nordri, 2x Kvasir, By-ulf), oraz 3 x 4* (Richard, Kiril, Cadeamon) i 3 x 3* (sokolnik, tyrum, bane) czy to dobry wynik, nie wiem. Niektórzy na pewno utrafili coś lepszego, mnie się to nie udało. Zastanawiam się jak działa algorytm do tego typu losowań :/
PS.
Czekam na kolejne etapy map 🙂
Faktycznie bez szału, mgła wydaje się być bardzo mocna. Algorytm jak algorytm, szanse na coś ciekawego są raczej niskie. U mnie 4 losowania – Bane, Tyrum, Ei-Dunn i Mireweave na otarcie łez. Będzie fajną postacią do eventów, bardzo szybka mana – jej buff kumuluje się z innymi np. Kirila czy Wukonga.
Obecnie nie można przechodzić etapów na trudnym poziomie w prowincji 4, SGG już o tym wie i pracuje nad naprawą.
Czy są jakieś przecieki o dodaniu kolejnych prowincji po 32? Bo jest tam trochę wolnego miejsca na kilka… tak jak to miało miejsce na Atlantydzie 🙂
Są nowe. Jaj dojdziesz do 28 dodadzą Ci do mapy 33-36 ale nie wiadomo czy nie będzie więcej
Można dodać informację o Wiecznej Walhalli, podczas trwania wydarzenia z nią związanego. O mniejszym koszcie i takich gnomach (nie pamiętam, jak się nazywają…), analogicznych do koników morskich, które co ciekawe mi dawały zarówno przedmioty typu smocza kość, jak i monety Walhalli. W dodatku podczas 1 walki spotkałam je 2 razy i za każdego dostałam nagrodę. Albo to były dopiero testy i to poprawią, albo (byłoby miło) to zostawią, bo takie 15 kości to był całkiem przyjemny drop 😛
Wiadomo jakie są nagrody za ukończenie wszystkich etapów?
Za ukończenie na poziomie normalnym nagrody są takie jak za atlantydę, tylko inny avatar i monety walhalii zamiast atlantydy