Oddziały

Oddziały

Oddział to dodatkowa jednostka poprawiająca statystyki naszego bohatera. Wpływają one pozytywnie zarówno na obrażenia zadawane przez klocki, jak i umiejętności specjalne. Oddziały, w zależności od rodzaju wzmacniają następujące statystyki:

 

Podobnie jak bohaterowie, oddziały posiadają swoją skalę rzadkości występowania. W odróżnieniu od bohaterów nie ma jednak oddziałów legendarnych, najmocniejsze z nich to oddziały epickie. Oddziały dzielą się na:

  • Zwykłe *
  • Niepospolite **
  • Rzadkie ***
  • Epickie ****
Trening oddziałów

Trening oddziałów możliwy jest w Koszarach. Oddziały wykorzystywane jako ćwiczebne przechodzą w stan spoczynku (tracimy je). Aby podnieść poziom oddziału należy poświęcić inny, tego samego żywiołu. (np. ulepszenie oddziału lodowego przy użyciu oddziału natury nie jest możliwe). Maksymalny poziom oddziału zwykłego to 10, niepospolitego 15, rzadkiego 20, a epickiego 30. W chwili obecnej nie można wytrenować oddziału powyżej tych poziomów.

Regeneracja many bohatera – z czym to się je?

Regeneracja many bohatera to jeden z najważniejszych czynników stanowiących o mocy i przydatności bohatera. Mana ładuje umiejętność specjalną bohatera (ulti). Gdy pasek many się wypełni – można jej użyć. Umiejętności specjalne mają kluczowe znaczenie w przebiegu potyczki, tak więc regeneracja many często decyduje o wygranej bądz porażce. Klikając na bohatera można odczytać parametr SZYBKOŚĆ MANY. Każdy bohater ma inną, regeneracja dzieli się na: bardzo wolną, wolną, średnią, szybką i bardzo szybką. Co to jednak znaczy w praktyce? Mana bohatera ładuje się, gdy tworzymy połączenie klocków tego samego elementu. (Mana bohatera lodowego ładuje się gdy łączymy klocki niebieskie, natury zielone itd.) Klocki które nie trafiają żadnego celu generują podwójną ilość many! Mając tę wiedzę, możemy określić ile klocków należy połączyć aby naładować manę bohatera do maksimum:

  • bardzo wolna – 14 klocków (trafiają w cel) lub 7 klocków (nie trafiają w cel)
  • wolna – 12 klocków (trafiają w cel) lub 6 klocków (nie trafiają w cel)
  • średnia – 10 klocków (trafiają w cel) lub 5 klocków (nie trafiają w cel)
  • szybka – 8 klocków (trafiają w cel) lub 4 klocki (nie trafiają w cel)
  • bardzo szybka 7 klocków (trafiają w cel) lub 4 klocki (nie trafiają w cel)

Dlaczego te informacje są ważne w kontekście oddziałów? Istnieją epickie oddziały, które zwiększają regenerację many. Kluczowe poziomy oddziałów regenerujących manę, które zmniejszają ilość klocków potrzebnych do pełnego załadowania many:

poziom 11 – bohater z bardzo szybką regeneracją many 7 -> 6 klocków trafiających w cel

poziom 17 – bohater z wolną regeneracją many 12 -> 11 klocków trafiających w cel

poziom 23 – bohater ze średnią regeneracją many 10 -> 9 klocków trafiających w cel

poziom 29 – bohater z szybką regeneracją many 8 -> 7 klocków trafiających w cel

Na przykład: Mając oddział epicki na poziomie 11, nasz bohater posiadający bardzo szybką regenerację many uzyska jej maksimum po trafieniu 6 klocków w cel (zamiast 7).

Pozyskiwanie oddziałów

Oddziały można pozyskać na kilka sposobów.

Najłatwiejszy sposób to darmowe wezwanie, które otrzymujemy raz dziennie. Alternatywnie można użyć też zwykłego tokena wezwań, bądz też zapłacić 150 diamentów. (nieopłacalne). Tak wyglądają procentowe szanse na pozyskanie oddziału:

  • oddział zwykły (1*) – 16%
  • oddział niepospolity (2*) – 15,7%
  • oddział rzadki (3*) – 1,7%

Losowanie wezwanie epickiego oddziału (koszt 200 diamentów lub złoty token epickiego oddziału) Szanse wynoszą:

  • oddział rzadki (3*) – 90%
  • oddział epicki (4*) – 10%

Oddział jako nagroda za walki na mapie. Podczas walk na mapie sezonu I, II, czy wykonywania zadań, możemy otrzymać oddziały w formie nagrody za przejście etapu. Niestety mogą to być jedynie oddziały 1 i 2 gwiazdkowe (zwykłe i niepospolite).

Ostatni sposób to kupno pakietu ze sklepu za diamenty. Paczki występują w różnych konfiguracjach, niemniej jednak kupiony oddział będzie maksymalnie 3 gwiazdkowy. Myślę, że to dobrze, możliwość kupna epickich oddziałów, czy legendarnych bohaterów byłaby przesadą i gra zyskałaby miano typowego pay2win.