Mechanika walki

Generalnie walka przeciwko graczom wygląda podobnie do tej na mapie, oto jej charakterystyczne punkty:

  • Nie można używać artefaktów.
  • Atak jest możliwy tylko i wyłącznie na gracza będącego offline.
  • Bohaterowie z którymi walczymy oraz ich pozycje są ustalane przez realnego gracza tzw. drużyna broniąca.
  • Obroną przeciwnika steruje… sztuczna inteligencja.

STRATEGIA OFENSYWNA

Wybór drużyny atakującej to kwestia indywidualna, uzależniona od posiadanych bohaterów oraz drużyny broniącej przeciwnika. Generalnie powinno się testować różne ustawienia, aby zobaczyć które z nich spisuje się najlepiej. Kilka spostrzeżeń na temat mechaniki walki wartych odnotowania:

  • największą ilość obrażeń przyjmuje tzw. tank, postać ustawiona na środku – warto czasem wybrać drużynę składającą się z dwóch bohaterów koloru przeciwnego, by szybko wyeliminować tanka i ułatwić przebieg potyczki
  • dbaj o różnorodność swojej drużyny – postacie leczące, bufferów, postacie zadające ogromne obrażenia itp.
  • jeżeli nie wiesz jakie umiejętności specjalne mają przeciwnicy, warto poświęcić chwilę i przytrzymać palec na bohaterze przeciwnika aby się dowiedzieć.
  • kafelki które nie docierają do celu (nie atakują wrogich bohaterów) generują podwójną ilość many – wykorzystaj tę wiedzę aby szybko naładować umiejętności specjalne swoich bohaterów!
  • kontroluj manę bohaterów przeciwnika – w miarę możliwości omijaj konkretnych bohaterów żeby nie aktywowali umiejętności specjalnej!
  • używaj umiejętności rozsądnie, na odpowiednie cele, dobrze rozkładaj je w czasie, wstrzymuj się z atakiem jeśli to konieczne (np. dezaktywacja efektów specjalnych dopiero po użyciu buffa przez przeciwnika).
  • jeżeli kilku Twoich bohaterów może użyć umiejętności specjalnych, zastanów się, w jakiej kolejności to zrobić. Na przykład – najpierw warto obniżyć czyiś pancerz, albo dać buffa swoim jednostkom i dopiero wtedy zaatakować!
  • debuffy użyte na naszych bohaterów mogą zostać zdjęte nie tylko poprzez np. dezaktywację wszystkich efektów ze statusu naszych bohaterów ale także przez nasz buff. Jeżeli jakiś bohater obniży nam atak, to ten debuff kasuje się w chwili użycia buffa przez naszego bohatera!
  • nie bój się atakować mocniejszych wrogów, wykorzystuj mocne strony swojego zespołu i ich kombinacje umiejętności specjalnych. Nabyta wiedza przyda się do wojen gdzie często występują bardzo silni przeciwnicy!

buff – pozytywne efekty statusu np. zwiększenie obrony, ataku.
debuff – negatywne efekty statusu np. obniżenie ataku, uniemożliwienie ładowania many, użycia umiejętności specjalnej.

W oknie walki, pod postaciami przeciwnika widnieją miecze z cyframi lub literką S. Cyfra informuje za ile tur postać zaatakuje. S natomiast to skrót od umiejętności specjalnej. Jest to informacja, że w następnej turze bohater jej użyje. Widoczny jest także pasek życia (czerwony) oraz many (niebieski). 1 tura to nasz ruch na planszy klocków (wszystkie ewentualne comba również liczą się jako jedna tura). Celem postaci środkowej (tank) jest albo szybkie użycie umiejętności specjalnej zmieniając przy tym przebieg bitwy ang. power spike lub po prostu przyjmowanie jak największej ilości obrażeń by utrzymać pozostałe postacie przy życiu. Najbardziej na lewo/prawo z reguły umieszcza się postacie ze słabą ilością pancerza, wspierające, leczące.

STRATEGIA DEFENSYWNA

Niestety strategia defensywna ogranicza się jedynie do wyboru bohaterów oraz ich rozmieszczenia. Na nic więcej nie mamy wpływu, ponieważ walki rozgrywają się bez naszego udziału z użyciem sztucznej inteligencji – podczas gdy jesteśmy offline. Podczas ustawiania swojej drużyny warto wiedzieć, że system sztucznej inteligencji grający za nas używa umiejętności specjalnych od lewej do prawej. Dlatego przygotowując drużynę obronną powinniśmy ustawić po lewej stronie postacie leczące oraz wspierające (podnoszące atak, zmniejszające obronę przeciwnika, usuwające efekty itp) a dopiero następnie postacie zadające obrażenia.